اگر مجبور به نشستن طولانی مدت هستیم…

چهارشنبه 28 مارس 2018
اگر مجبور به نشستن طولانی مدت هستیم…

بیشتر ما در طول کار فراموش می‌کنیم چند دقیقه‌ای از جای خود بلند شویم و وضعیت بدن و نشستن خود را عوض کنیم، ولی متخصصان تاکید می‌کنند که باید هر چند دقیقه یک‌بار از جایمان بلند شده و کمی قدم بزنیم.
در حالت نشسته اصلا نباید قوز کنیم بعلاوه خیلی بهتر است که کمی ورزش‌های کششی برای عضلات و مفاصل کتف، گردن و شانه انجام دهیم.
یک متخصص با تاکید بر این نکته که: در حال انجام هر کاری که هستید، باید هر ۱۵ یا ۲۰ دقیقه یکبار از جای خود بلند شده و کمی راه بروید، خاطرنشان می‌کند:
راه رفتن‌ و ایستادن بعد از دقایقی نشستن متوالی، جزو کلیدی ترین اصولی است که علاوه بر اینکه باعث حفظ سلامت سیستم استخوان و ماهیچه ها کمک بسیاری می‌کند، در راستای جلوگیری از مرگ‌های ناگهانی هم موثر است. این نکته کاملا ثابت شده است که نشستن‌های بدون تحرک کافی و به مدت طولانی جزو اصلی ترین دلایل مرگ‌های ناگهانی میباشد. به همین سبب باید حتما بعد از حدود ۱۵ دقیقه نشستن از جای خود بلند شده و اگر امکان قدم زدن وجود ندارد، حداقل کمی بایستید. و اگر ممکن باشد خوب است که کارهایتان را برای مدتی به صورتی که ایستاده اید و یا در حالی که حرکت میکنید انجام دهید تا مدت زمانی که در حالت نشسته میگذرانید کمتر شود.
و نهایتا بسیار مفید خواهد بود اگر بعد از تمام شدن کار حداقل برای مدت ۵ دقیقه به فعالیت های ورزشی ساده‌ مثل نرمش‌های درجا ویا حرکات کششی عضلانی و مفصلی و حرکات هوازی بپردازید و در طول مدت کار هم از آشامیدن مایعات کافی مثل آب ویا چای کمرنگ غافل نشوید.